Kliky

kalisthenika Kliky

Mnoho lidí pokládá kliky za jednoduchý a zbytečný cvik, ale takový člověk nikdy nedělal tento cvik správnou technikou.

Když jsem ukázal několika sportovcům správné provedení kliků, jejich počet na sérii klesnul až o 60%.

Plný rozsah pohybu

Co mimo jiné způsobí pokles opakování?

Právě rozsah pohybu „klik“, ve kterém se při pohybu dolů zastavíte 15 cm od země, a při pohybu nahoru nezamknete lokty, to je špatné provedení.

Váš cíl je, aby se Váš trup dostal do úrovně zápěstí a v horní pozici do zamknutých loktů.

Pozice loktů

Pozice loktů je velmi důležitá. Na mnoho českých videích je ukázána špatná technika, která může vést ke zranění ramen.

Lokty od těla například v 90 stupních je chybné provedení. Je pravda, že se tato metoda používá u pokročilejších cviků, ale z dlouhodobého hlediska je to nebezpečné.

Lokty musí být podél těla mezi 0 – 40 stupni. Dávejte si na to velký pozor.

Pozice těla

Vaše tělo musí být po celou dobu provedení naprosto rovné, nebo mírně nahnuté zatnutím břišních svalů a hýždí. Všechny části těla se dotýkají země zároveň.

U každého provedení cviku umístěte zápěstí pod hrudník.

Jak se cvik naučit

  • Začněte dělat kliky na zvýšeném povrchu tak vysokém, jak budete potřebovat.
  • Můžete použít například schody, kdy při zesílení se posunete o schod níž.
  • Až zesílíte, začněte dělat kliky na kolenou.
  • Poté přejděte na straddle verzi, to znamená roztáhnout nohy do široka.
  • Nakonec začněte dělat standardní kliky.

Můžete zkombinovat více bodů, například po přechodu na nižší schod nejdříve provádějte straddle verzi apod.

Pozice lopatek

U každého cviku s vlastní vahou na vrchní část těla je potřeba se soustředit lopatky.

LEVEL 1:

Standardní kliky

  • Začněte ve vrchní části cviku.

  • Lopatky jsou v depresi a protrakci.

  • Zpevněte jádro.

  • Během pohybu dolů se lopatky přirozeně dostanou do skoro plné retrakce.

  • Dostaňte trup na úroveň zápěstí.

  • Pohyb končí s uzamčenými lokty, lopatky zpět v depresi a protrakci.

kalisthenika Kliky tutoriál

Video:

LEVEL 2:

Diamantové kliky

Diamantové kliky jsou těžší, protože změníte pozici rukou do méně výhodné pozice.

Při přechodu nemusíte nutně hned dát ruce do diamantového tvaru, ale můžete dávat každý trénink zápěstí více a více pod sebe.

  • Začněte ve vrchní části cviku.

  • Spojte ukazováčky a palce, tím vznikne diamantový tvar.

  • Lopatky jsou v depresi a protrakci.

  • Zpevněte jádro.

  • Během pohybu dolů se lopatky přirozeně dostanou do skoro plné retrakce.

  • Dostaňte trup na úroveň zápěstí.

  • Pohyb končí s uzamčenými lokty, lopatky zpět v depresi a protrakci.

Diamantové kliky tutoriál

Video:

JAK NABRAT SVALY, ZHUBNOUT TUKY A NAUČIT SE CVIKY S VLASTNÍ VAHOU

Kalisthenika online trénování václav pochobradský

Zní Vám něco z toho povědomě?

Cítíte se zmatení z velkého množství informací a nevíte, jaké metody jsou efektivní a funkční.

Už dobu trénujete s vlastní vahou nebo se závažím, ale stagnujete či stojíte na místě bez výsledků.

Snažíte se stravovat zdravě, ale i přesto se Vám nedaří zhubnout tuky nebo nabrat svaly.

ZJISTIT VÍCE