Dipy na bradlech

kalisthenika kliky na bradlech tutorial

Cvik často přezdívaný jako dřep na vrchní část těla. Zapojuje hlavně prsa a triceps, ale také mnoho menších svalů. Můžete dipy provádět buď na bradlech, nebo na kruzích.

Je dobré zmínit, že na kruzích má tento cvik větší silový přínos než na bradlech.

Samozřejmě výběr je na Vás a v případě, že se chystáte trénovat weighted dipy, tak jsou bradla nadřazena.

Pozice loktů

Během provedení držte tělo zpevněné a v dolní pozici nahnuté dopředu zatnutím břišních svalů. Natažené nohy musí zůstat před tělem.

V případě, že nemáte dost prostoru, pokrčte nohy před tělo.

Pokrčením nohou dozadu se změní mechanika pohybu. Snažte se najít prostor, kde můžete trénovat s nataženýma nohama.

Pozice těla

Během provedení držte tělo zpevněné a v dolní pozici nahnuté dopředu zatnutím břišních svalů. Natažené nohy musí zůstat před tělem.

V případě, že nemáte dost prostoru pokrčte nohy před tělo.

Pokrčením nohou dozadu se změní mechanika pohybu. Snažte se najít prostor kde můžete trénovat s nataženýma nohama.

Pozice lopatek

U každého cviku vlastní vahou na vrchní část těla je potřeba se soustředit na lopatky.

LEVEL 1:

Jumping dipy

První věc co si musíte osvojit, je support držení. To znamená, vrchní část cviku s rameny v depresi a zpevněné tělo.

  • Nastavte si bednu tak, abyste v dolní pozici cviku měli lehce pokrčená kolena.

  • Začněte, v support pozici, lopatky jsou v depresi.

  • Snažte se co nejvíce brzdit pohyb dolů.

  • V dolní pozici povolte lopatky, aby se dostaly do elevace.

  • Co nejméně se odrazte nohama a co nejvíce zapojte triceps.

  • Lopatky dostaňte během pohybu nahoru zpět do deprese.

  • Cvik končí zpět v support pozici.

Případně můžete použít bradla s dopomocí, abyste se naučili správnou techniku. Můžete to kombinovat i s levlem 2.

dipy na bradlech s dopomocí

LEVEL 2:

Negativní shyby

Zde se jedná pouze o negativní část cviků bez podpory bedny.

  • Začněte, v support pozici, lopatky jsou v depresi.

  • Zpevněte jádro.

  • Začněte se kontrolovaně spouštět dolů.

  • V dolní pozici povolte lopatky, aby se dostaly do elevace.

Negativní provedení je nejlepší pro získání síly pro cviky, které ještě nezvládnete. Snažte se vypracovat na 3 provedení 8 -10s dlouhé, a to hned za sebou ve třech sériích.

negativní kliky na bradlech

LEVEL 3:

Dipy

  • Začněte, v support pozici, lopatky jsou v depresi.

  • Zpevněte jádro.

  • Začněte se kontrolovaně spouštět dolů.

  • V dolní pozici povolte lopatky, aby se dostaly do elevace.

  • Během pohybu nahoru dostaňte lopatky zpět do deprese.

  • Provedení končí zpět support pozicí se zamknutými lokty.

dipy na bradlech

JAK NABRAT SVALY, ZHUBNOUT TUKY A NAUČIT SE CVIKY S VLASTNÍ VAHOU

Kalisthenika online trénování václav pochobradský

Zní Vám něco z toho povědomě?

Cítíte se zmatení z velkého množství informací a nevíte, jaké metody jsou efektivní a funkční.

Už dobu trénujete s vlastní vahou nebo se závažím, ale stagnujete či stojíte na místě bez výsledků.

Snažíte se stravovat zdravě, ale i přesto se Vám nedaří zhubnout tuky nebo nabrat svaly.

ZJISTIT VÍCE
Václav Pochobradský

Kdo je Václav Pochobradský

Certifikovaný trenér, zakladatel Body-Weight

Ahoj, já jsem Vašek a chci pomoci co nejvíce lidem a sportovcům jako vy, aby dosáhli vysněné přeměny těla a naučili se cviky s vlastní vahou.

Strávil jsem posledních několik let studováním, optimalizováním a hlavně testováním, jak správně trénovat a stravovat se tak, aby to všechno spolu fungovalo.

Mohu Vám dát k dispozici tréninky a nástroje, kterými konečně dosáhnete svých cílů.